Tvättning

Jag är trött, mycket trött och helst av allt skulle jag vilja gå och lägga mig... men bara för att jag väl vill gå och lägga mig tidigt så kan jag inte göra det. Nere i tvättstugan hänger tvätten på tork och jag måste invänta att den ska torka innan jag kan lägga huvudet på kudden.

Kalmarhem, kära Kalmarhem, har först nu, efter mer än en månad kommit hit och börjat kolla på torktummlaren. Byt ut skiten säger jag bara. Den har varit söndrig för många gånger sedan jag flyttade hit. Helt värdelöst!
Torkskåpet rymms det inte mycket i och tvättar man då mer än två maskiner tvätt hinner allt långtifrån torka på fyra timmar. Det är bara så jävla störande!

Jag går på övertid, egentligen skulle jag lämnat tvättstugan klockan 20:00, men tvätten var inte torr då... Hur många timmar till jag måste vänta nu vet jag inte, men det sista som hänger inne nu borde ha torkat om en och en halv timma eller nått sånt...

Jag orkar inte, jag vill sova sova sova!!!

[Update: 21:47]
Jag orkade inte vänta längre. Tvätten är hämtad och det som inte torkat är nu upphängt i lägenheten istället.
Nu går jag och lägger mig.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0