Onsdagkväll

Jag är trött och vill sova... men tyvärr måste jag plugga en stund till. Kusinen har dessutom tagit över min säng och hon lär nog inte lämna den på ett tag ;)
"Den nya ekonomistyrningen" är hennes bästa vän. Oj då, där skrev jag visst fel, bästa ovän menade jag!

Vi båda håller på med kurser som handlar om ekonomi just nu, de kurser som jag läste i våras läser Martina nu. Jag tror ärligt talat att hon efter varje föreläsning har kommit hem, öppnat dörren och sagt "Jag fattar inte, hjälp!".
Hade jag varit smartare än jag är så skulle jag självklart hjälpt till, men nu är det så att min hjärna har gått på sparlåga ett tag och jag fattar inte heller det som jag läste för bara några månader sedan.

Min kurs som startade idag verkar vara lika tråkig som den senaste jag läste. Det är bara massa nytt hela tiden, min hjärna klarar inte av mycket mer nu. Jag märker själv hur jag måste lägga mer och mer tid till skolan för att hänga med. Det är som att min hjärna liksom inte vill sammarbeta med mig längre.
Det tar sån tid för mig att lära mig saker, många saker hinner jag inte ens lära mig innan kursen är över.

Idag har jag suttit många timmar framför mitt anteckningskblock och sammanfattat de kapitel som dagens föreläsning handlade om. Jag är långt ifrån klar, men 2,73% är i alla fall skrivet... typ. Det är segt nu och jag sitter bara och funderar på annat.
Jag längtar till helgen... fast då måste jag i och för sig plugga så det är väl egentligen skitsamma vilken dag det är. Alla mina dagar består av plugg och ännu mera plugg. Snälla, låt mig fatta vad jag gör så att även jag kan få ha ett liv snart!

I eftermiddags när kusinen kom hem tog vi beslutet om vilka handtag vi skulle ha i köket. Det var ett relativit lättfattat beslut då vi båda tyckte om den ena mer än den andra.
Så under en timma ungefär skruvade jag som en galning. 18 handtag åkte ner och 18 åkte skruvades fast. Resultatet blev bra och vi blev mer än nöjda. Det blev som ett helt nytt kök. Mycket ljusare och allt känns så enormt mycket fräschare. De gamla handtagen hade säker suttit där sedan huset byggdes för 60 år sedan...

Före:

 

Efter:

 

Vi blev nöjda med resultatet. Mycket snyggare!

 

För mig kommer denna kväll ta slut först om några timmar. Jag måste plugga en stund till innan jag kan förflytta mig till sängen.

Hörde att kusinen pratade med hamstrarna nu, så jag får väl även ta en sväng förbi dem och kolla läget och slänga ner lite godis i deras burar.

 

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0