Det var roligare förr...

Jag har alltid tyckt om att spendera massa timmar i köket, laga mat, baka och allt som hör det där till.
Det var dock roligare när jag bodde hemma...

Nu är det inte längre lika kul att befinna sig i köket. Att bara laga mat till sig själv är faktiskt inte alls roligt. Det blir liksom en helt annan känsla. Allt blir helt annat. Ska jag vara riktigt ärlig så är det riktigt trist. Jag lagar inte längre mat lika ofta som jag gjorde innan. Nu består min middag oftast av lite grönsaker, någon frukt eller liknande.
Det känns liksom meningslöst att lägga tid på något när det bara är jag själv som ska äta.

När jag väl lagar middag så blir det liksom typ 4-6 portioner, men hur kul är det att äta maten flera dagar irad liksom? Jag behöver variation, det går inte att äta samma mat hela tiden. Det spelar ingen roll hur gott det än är, jag vill inte äta det dagen efter också!
Räddningen blir då att frya in det... men sedan ska man få den där motivationen att ta fram en matlåda och värma den.
Jag hatar att äta mat som varit fryst. Det smakar inte gott och det känns slappt!

Vänner och fiender, bjud över er själva på middag hos mig så att jag kan få laga lite mat!

Avslutar detta inlägg med en bild på senaste chokladinköpet...

Marabou med smak av dadlar och pistage


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0