VÖPA!

Tröttaste personen på denna jord, det måste vara jag det...
Jag fick inte den sömn jag behövde under natten eftersom jag och mina kompisar körde kvällsplugg igår. Att komma hem strax innan midnatt och vara uppe i varv var inte speciellt gött. Jag kom inte i säng förrän klockan var ett, somnade framåt halv två och 4,5 timmar senare gick jag upp igen.
Plugget igår var mycket bra gjort. Jag lärde min massa nya saker, saker som jag faktiskt aldrig hade lärt mig på egen hand. VÖPA är ändå det absolut bästa!
VÖPA är en beskrivning på hur en kostnadsindelad resultaträkning är uppbyggd.
Varukostnader
Övriga externa kostnader
Personalkostnader
Avsättningar

Den här frågan kom på tentan och jag började småskratta lite för mig själv. Så sjukt att jag lärde mig detta bara 9 timmar innan tentan! Hade jag pluggar själv så skulle jag aldrig fokuserat på just det, nu har jag mina kompisar att tacka för att jag klarade uppgiften och kammade hem i alla fall 2 poäng på tentan ;)

Annars har dagen rullat på. Jag har städat hela lägenheten. Det behövdes! Två och en halv vecka hade gått sedan dammsugaren var framme sist... Bombnedslag är en bra beskrivning.
Det har varit full fokus på plugget istället!

Trots att det tog tid så var det härligt när det var klart!
Jag spenderade resten av min eftermiddagen framför datorn och tvn.
När kusinen kom hem från sin tenta blev det filmkväll, "Luftslottet som sprängdes".

Nu är jag trött och därför kommer jag nu lämna min datorn för att hoppa i säng...
Imorgon drar den nya kursen igång. Finansiering och investeringsbedömning är nog namnet på den... tror jag...

Äääähh....


Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0