Förstod inte...

Jag har inte förstått hur dålig jag faktiskt var när jag kom till akuten i lördags.
Efter samtal med läkare och sköterska har jag nu förstått att jag faktiskt kunde åkt på blodförgiftning pga mitt dåliga tillstånd.
Snabbsänkan låg på 347 när jag kom in. Det är något högre än normal värdet 5-10.

Jag har haft en kraftig och allvarlig njurbäckeninflammation. Risken är jag skulle kunnat skada njurarna om jag inte sökt akutvård.
Snabbsänkan är fortfarande hög. Just nu ligger den på 79, men det är en betydligt stor skillnad mot när jag kom in.

Jag var feberfri imorse och känner mig ganska så okej. Med stor sannolikhet kommer jag bli utskriven nu under förmiddagen.
Värmen i ryggen och magen har nästan försvunnit, men det tar ett par dagar till innan allt är helt okej. Jag kommer behöva fortsätta äta antibiotika ett tag till, hur länge vet jag inte ännu. Jag får se vad läkarna säger om en stund.

Jag ska snart lämna avdelningen en stund för att ta lite luft. Efter det blir det nog en liten tupplur. Nu är jag lite trött. Studsade upp 05.12 imorse och var pigg.
Kanske beror det på att jag sov nästan hela dagen igår.

Efter denna sjukhusvisstelse hoppas jag att jag börjar lyssna mer på min kropp!
Jag hade kanske kunnat förhindra att det blev så här allvarligt om jag sökt hjälp redan för några veckor sedan...
Det är lätt att vara efterklok!

Pussar och kramat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0