Sjukhuset ännu

Jag är kvar på sjukhuset...

Igårkväll mådde jag väldigt dåligt. Jag hade ont i huvudet och visste inte vad jag skulle ta mig till. Jag hade under dagen fått i mig för lite mat och dryck så strax innan midnatt kopplades droppen på igen. Jag fick en Ipren mot huvudvärken... Det hjälpte tyvärr inte så mycket.
Vid halv ett fick jag antibiotika. Efter det tog det inte lång tid innan jag somnade gott.

Jag låg och sov gott fram till fem-tiden imorse. Då var jag pigg, glad och smärtfri.
Jag mådde bra, så bra att jag vid halv nio fick två timmars permission.
Jag drog mig hemåt, duschade, lämnade kläder och hämtade upp lite nya kläder i fall att jag skulle bli kvar på sjukhuset.
Väl tillbaka på sjukhuset mådde jag ganska dåligt. Huvudet gjorde ont och rygg och mage plågade mig.
Läkaren kom in och meddelade att mina blodprover inte var bra och att jag skulle skickas på skiktröntgen.
Jag fick därför inte äta något. En ny nål sattes och min *har tappat räkningen*- droppåse hängdes upp och sattes igång.
Jag mådde dåligt! Sjukt dåligt. Huvudet gjorde ont och jag visste inte vad jag skulle göra. Det var jobbigt och jag trodde nästan att jag skulle både spy och svimma! Jag blötte ner en handduk och la över ansiktet.
Jag fick en tablett, men det hjälpte inte. Några timmar plågades jag innan Det var dags för antibiotika igen. Samtidigt fick jag reda på att skiktröntgen inte blir av idag. Jag var i för dåligt skick. Det blir imorgon istället. I och med att jag inte skulle röntgas så fick jag klartecken att äta. Dock bara flytande föda.
Strax efter att jag fått antibiotika och några smärtstillande tabletter så somnade jag. Två timmars sömn blev det och jag vaknade upp med ett lite bättre mående. Huvudet gör fortfarande lite ont, men jag klarar av att hantera denna värk.

Några telefonsamtal har jag nu ringt. De nära och kära ville uppdateras lite.
Jag har fått i mig lite youghurt nyss och det var gott. Jag får inte äta speciellt mycket här. 1/2 portion gröt, 1/2 youghurt och 2,5 dl näringsdryck sedan i lördags... Det är inte mycket mat, men jag är ganska nöjd ändå. Lagom mycket mat för mig :)

Just nu slappar jag framför tvn. Det är skönt att jag ändå får göra vad jag känner för.
Om en timme eller två så tänkte jag borsta tänderna och lägga mig.
Jag tänkte se på lite tvprogram på mobilen innan jag somnar.
Vid midnatt kommer jag väckas för att få antibiotika.

Ha det bra!
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0