Tröttnat!

Nu är jag trött på sjukhuset. Jag längtar efter min säng och mat.

Imorse blev jag väckt tidigt. Den där kontrastvätskan smakade inte jordgubbssaft om man säger så. Det var verkligen en vidrig smak!
Jag låg och drog mig så länge jag bara kunde. När klockan var närmre halv åtta påbörjade jag min tillbringare med en lite vidrig vätska.
Det var en kamp att få ner allt. En halvtimme tog det innan allt var slut och jag var redo att förflyttas.

Själva röntgen gick bra. Något svar har jag fortfarande inte fått, men det skulle komma vid halv fyra ungefär.
Fram tills dess ska jag fortsätta svälta. Ingen mat och ingen dryck. I vanliga fall brukar det inte vara några problem för mig att gå utan mat i flera dagar, men just nu skulle jag kunna göra vad som helst för att få lite näring. Jag är sjukt svag och orkar inte lämna sängen.

Jag har under alla de timmar jag sovit idag drömt massa konstiga drömmar. Jag drömde om att en läkare bad mig gå upp och gå lite, men jag totalvägrade!
Jag har även drömt om glass med kolasås...

Just nu spränger huvudet sjukt mycket. Även högra sidan av mage och rygg gör ont. Allt är precis som vanligt...
Febern kom tillbaka imorse, 39,7 låg den på då. Det var gött att få vara feberfri ett tag i alla fall.

Om en stund ska jag sätta igång något att titta på på mobilen, men först ska jag ta mig en tupplur!

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0