Invasion

Igår invaderades min lägenhet av två galna Göteborgare. Det var runt 21-tiden som de äntligen anlände hemma hos mig.
Lite tjöt och alkoholhaltiga drycker hann vi med innan de bestämde sig för att känna på Kalmars nattliv. Jag hade sovit dåligt under natten och kände att det absolut inte var läge för mig att partaja. Jag ska dessutom jobba idag ;)
Vid halv elva var jag själv igen och jag tror knappt att huvudet hann landa på kudden innan jag sov.
 
Vid tre ringde mobilen...

-VAKNA, vi vill faktiskt komma in nu...
Ja, det var alltså grabbarna som kom tillbaka efter sin utekväll.
 
Det var bara för mig att lämna sängen och gå ut för att öppna ytterdörren.
Tror du att det gick att somna sedan? Nää, det kacklades som bara den här. Jag fick höra allt möjligt om kvällen.
En timme senare var jag äntligen tillbaka under mitt täcke... Men inte gick det att sova för det. Det var först vid halv fem någongång som jag ätnligen slumrade till.
 
Halv tio gick jag upp igen. Middagen lagades och frukosten åts. Om en stund ska jag springa in i duschen och sedan är det dags att hoppa i finkläderna (läs:arbetskläderna) för att avklara min 12.00-20.30 dag...
Det blir nog najs.
 
När grabbarna här vaknar till liv vet jag inte, men nu finns det i alla fall middag om de nu får för sig att stiga upp någongång.
 
Ha en underbar dag och njut av livet!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0