Sömnproblem

Ännu en natt där jag inte kan sova...

Igårnatt lyckades jag inte somna om. Jag låg vaken fram till det var dags att gå upp.
Det var lite segt och jag kände mig långt ifrån pigg och glad när jag lämnade sängen.
Efter en dusch och frukost var jag påväg till jobbet.
Dagens arbetsdag var rolig. Jag fick gjort lite allt möjligt; både vara i kassan, städa, hjälpa kunder och bygga upp vår nya badrumsavdelning.
Det där med att tänka ut och prova vart hyllorna ska sitta är nästintill ett heltidsjobb ;)

Jag fick dock till det tillslut. Det var svettigt och för att få fast hyllkonsolerna gällde det stundtals att ta ut sina aggressioner. Det bankades, trycktes, slets osv. Hårdhandskar på helt enkelt.

Resultatet blev bra och jag kände mig nöjd!

Väl hemma igen hade klockan blivit halv åtta. Jag la mig på soffan och kände mig trött. Istället för att ligga där valde jag att krypa ner under täcket på sängen istället.
Ett kort telefonsamtal och lite mail-tittande hann jag med innan jag somnade.
3 timmar senare vaknade jag igen. Inte ett dugg pigg men att somna om gick inte.

Min fot gör fruktansvärt ont och det hindrar mig lite från att somna om. Jag försöker ignorera smärtan, men trots art jag kopplar bort den så känner jag ändå att det gör fruktansvärt ont.
Jag har provat med voltaren och diklofenak, men som vanligt är de tabletterna för svaga och helt värdelösa.

Jag får istället försöka härda ut och tänka på annat.

Imorgon är det en ny dag och jag ska ännu en gång jobba :)

Nu ska jag sätta igång min ljudbok och hoppas på att kunna somna om.

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0