Tårta

Igår vaknade jag klockan 02.19.
Då var jag pigg och glad. Redo för art starta min dag.
Jag hade kvällen innan tagit mina nya tabletter som skulle hjälpa min kropp att varva ner så jag kunde somna lätt.

Det skulle ta 1-2 timmar innan den började verka...
Jag tog en tablett och ringde ett samtal. Drygt fyra timmar senare vaknade jag igen. Jag hade sovit otroligt gött.

Eftersom klockan visade på mitt i natten och jag inte kunde somna om så försökte jag underhålla mig själv.
Jag lyssnade på ljudbok och tittade lite på tv.
Det visades dock inget vettigt. På TLC var det cake boss... Å de fick mig att bli sugen på att baka en tårta.

Jag valde att göra en stor tårta med både vanlig botten och chokladbotten. Fyllningen blev chokladmousse och fläderkrämgrädde (typ en häxblandning).
Jag avslutade sedan med ett lager marsipan.

Tårtan togs med till jobbet. Det uppskattades verkligen!
Tyvärr blev det lite mindre fin efter att det åkt cykel med mig ;)

https://cdn2.cdnme.se/cdn/8-2/420029/images/2012/pic_189508259.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0