Midsommardagen

Jag är just nu inne i en period då jag sover mycket. Det är positivt enligt min läkare. Det är tydligen en fas jag måste gå igenom för att komma tillbaka till ett normalt liv.
 
Denna trötthet som jag dras med gör att jag inte orkar göra speciellt mycket mer än jobba. Även om jag vill träffa alla mina underbara kompisar som står kvar vid min sida trots att jag inte varit så social så finns det inte mycket ork till det. Jag tycker faktiskt att det är förbannat jobbigt och tråkigt att inte längre orka med allt som jag tidigare gjort.
Tyvärr måste jag acceptera läget just nu. När denna fas är över så kommer det finnas mer energi till att göra sånt som jag vill göra!
I förrgår hade jag min första ångestattack på flera veckor. Det var en kraftig sådan. Jag bara låg i min säng och grät, tyckte att det mesta var jobbigt och dessutom kom illamåendet efter en stund. Jag fick i mig min medicin, men den hjälpte inte. Ökade på med några tabletter till... inget hände... tog ytterligare några till, kom upp i maxdosen, och sedan somnade jag. Drygt tolv timmar senare vaknade jag igår upp. Jag mådde bra och var pigg och glad. Det är en sån skön känsla att bara få somna ifrån attacken.
Tyvärr gjorde tabletterna att jag blev ganska dåsig. Det var som att gå runt och halvsova. Jag somnade dock om efter en stund och fick några timmars sömn till.
 
Större delen av dagen spenderade jag på soffan. Jag orkade inte göra speciellt mycket. Framåt kvällen började jag vakna till liv på riktigt. Det var först då jag kunde hitta på något. I kylskåpet hade jag lite saker som höll på att gå ut. Jag passade då på att slänga ihop en kycklinggryta lite snabbt. Det blev verkligen ett hopkok av allt möjligt!
Den blev fruktansvärt god och att äta var väldigt lätt. Det var skönt att kunna laga massa mat med sånt som höll på att bli för gammalt. Det blev nog 8-10 portioner totalt, i alla fall om jag ska följa mitt nya matschema. Det innebär alltså att jag fick minst 15 portioner enligt mig själv eftersom jag vägrar äta så mycket som jag ska! Inte en chans att jag orkar äta en hel portion: 2dl ris, 1.5dl kycklinggryta och grönsaker till det.
Fasen, jag skulle ju vara så fruktansvärt mätt då!
 
För övrigt så är jag ganska nöjd med mitt nya matschema. Jag har fått ta bort antingen lunch eller middag varje dag. Det går inte att jag ska äta två lagade måltider varje dag. Istället räcker det att jag tar en eller en halv frukt. Det är gött att inte behöva äta så mycket!
Alla mina mellanmål är dessutom utbytta till antingen en kopp kaffe eller te. Bara det att slippa äta mackor då är så gött!
 
Mitt nya matschema innehåller bara hälften så mycket mat som det gjorde från början. Allt är anpassat utifrån vad jag vill. Det är härligt att min dietist som håller koll på mina matdagböcker anpassar allt utifrån mig.
 
För övrigt är klockan nu tio och jag ska börja göra mig klar för att dra till jobbet. Igår började rean på Rusta, så det lär bli en hel del folk framöver!
Så, se till att fynda. Massa trädgårdsmöbler som säljs ut, dynor, sommarartiklar och sånt som hör till denna säsong.

Soliga hälsningar från Kalmar
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0