Halsfluss i magen

Det har nu gått några dagar sedan jag trodde att jag skulle dö.

Det var en helt vanlig tisdag och jag var på väg hem från jobbet.
Jag pratade som vanligt i telefon medan jag cyklade. Jag hade under dagen känns mig lite hängig och haft småont i magen. Jag trodde det berodde på att jag ätit för dåligt och jobbat hårt under dagen.
När jag nästan var hemma vara det högg till i magen. Tårarna började rinna och jag cyklade i stor sätt dubbelvikt.

När jag kom hem och la mig på soffan så blev det bara värre och värre. Jag pratade fortfarande i telefon då. Jag vet inte hur många gånger jag skrek pga smärta. Jag sa flera gånger "jag kommer dö!"

Det gjorde verkligen sjukt ont. När illamåendet kom trodde jag att slutet var nära. Jag kröp till toaletten och spydde. Det hjälpte lite. Några timmar senare somnade jag i fosterställning.

När det inte jag dagen efter fick ytterligare en sån attack kände jag att något var fel. Jag sökte läkarvård.

Det visade sig senare att jag hade "halsfluss i magen".
Det är andra gången i mitt liv jag har detta. Penicillin sattes in och jag kände mig lugnare.
Jag hade ont ett tag till men nu känns allt okej igen. Det var en jobbig upplevelse!

Idag har jag varit ledig. Jag vaknade tidigt och gick därför upp och bakade bröd.
Framåt åttatiden njöt jag av nybakat bröd till frukost. Tre timmar senare var det mellanmål. Ännu en gång fick jag njuta av smaken av brödet.

Sedan somnade jag... Klockan har rullat på och trots att jag för tre timmar sedan vaknade igen så har jag inte ätit ännu... Därför ska jag ny bege mig ut till köket för att fixa i ordning min lunch ;)

Tvkanalerna har lagt av för tillfället, men inte gör det mig något. Jag har sisådär 17 avsnitt av "Unga mödrar Danmark" att kolla på på kanal5play. Kvällen är därmed räddad.

Bjuder på en bild på min frukost som åts i morse


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Har du halsmandlar i magen?

2012-03-05 @ 10:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0