Underbara lördag

Underbara dag, du lider mot ditt slut men tro mig, en sånhär dag sitter kvar länge inom mig!

Idag har jag mått så underbart bra. Jag svävar liksom på moln.
För det första hade jag svårt för att somna igår, det var många tankar som snurrade i huvudet. Massa bra och positiva tankar! Jag tog mina sömntabletter, men när det hade gått 45 minuter så insåg jag att det var dags att ta en tablett till. Sagt och gjort, jag tog min tredje tablett och hann inte mer än lägga huvudet på kudden innan jag somnade.

Halv sju imorse, efter nio timmar sömn, vaknade jag pigg och glad. Jag gick runt och bara njöt av morgonen. Frukosten åts i soffan framför tvn med massa levande ljus tända. Det var en såndär kanonbra start på min dag.
Humöret var på topp och jag kände mig så fantastikt glad och lycklig. Morgonen var otrolig, så underbar bara. Det går inte att förklara.
Jag har varit osminkad ett bra tag, men idag kände jag faktiskt för att lägga på lite smink. Jag tänkte tillbaka på tiden för ett år sedan, då jag sminkade mig nästintill varje dag. Jag mindes hur jag faktiskt trivdes sådär och funderade lite på varför jag nu varit osminkad så länge. Jag tycker själv att jag blir piggare bara av att lägga på lite mascara.
Idag blev det mer än så. Jag valde att sminka mig precis så som jag gjorde för ett år sedan. Ögonbrynen plockades och jag bara tycker om de sådär mycket när de är tunna.
Idag kände jag mig faktiskt väldigt nöjd med allt. Jag valde att pyssla om mig själv under morgonen. Håret sattes upp med ett silvrigt och glittrigt spänne. Precis så som jag älskar att ha håret.

Såhär blev i alla fall resultatet. Jag kände mig nöjd och var redo för att jobba!

 

På jobbet idag var det stundtals mycket att göra medan det emellanåt faktiskt var ganska lugnt. Just idag gick tiden väldigt snabbt och allt flöt på bra enligt mig själv. Jag kände mig pigg och glad. Idag var det extra roligt att jobba. Att jag tappade en två kilos vikt på min stortå var dock inte så mysigt. Den är lite blå just nu, men va fan, det är sak samma. En sån liten struntsak ska inte få mig att bryta ihop. Jag har ju nio tår till liksom ;)

Timmarna gick otroligt fort och helt plötsligt var mina fem timmar slut och det var dags att cykla hemåt.

Jag tog det lugnt och njöt av det underbara vädret. Att komma hem, äta lite mat och sedan hoppa i myskläderna kändes extra härligt. Jag har nu i snart två timmar bara njutit av kvällen och fokuserat på att inte göra någonting. På tv har det bläddrats mellan TV4Fakta och TLC. Idag känner jag bara för att kolla på massa sjukhusprogram och mordutredningar och liknande. Det är en sån dag för mig idag.

Livet leker och jag hoppas att detta blogginlägg kan få några få att förstå att jag faktiskt kan ha mina positiva dagar. Trots att jag lider av en ätstörning och har en svår depression så kan livet ändå vara riktigt härligt!

Jag går absolut inte runt och lider hela tiden. Tyvärr har jag ångestattacker ibland, men det är så otroligt mycket bättre nu än det var för bara två veckor sedan. Allt går så mycket bättre. Jag sover bra på nätterna, äter mycket bättre och känner mig väldigt mycket piggare. Just nu går det bara åt rätt håll, det är verkligen så otroligt härligt!

 

Tyvärr vet jag dock att det kan komma en dag då allt känns åt helvete, men då gäller det ändå att försöka bita ihop och tänka på att det kommer bli bättre. Jag är faktiskt människa och har rätt att vara lite nere och deppig ibland. Det går faktiskt inte att alltid vara på topp trots att jag faktiskt äter en överdos, enligt FASS, av antidepp (läkaren har bestämt min nivå!).

 

Jag tänker njuta av denna kväll, ta det lugnt och bara låta tiden rulla sakta framåt. Imorgon är det söndag och jag har några timmar på jobbet framför mig.

Pussar och kramar från våriga Kalmar!




Kommentarer
Postat av: Sofia

Fina vän :D

2012-03-19 @ 17:06:45
URL: http://malinsandrahalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0