Nattuggla

Tja vänner och fiender!

Klockan visar på halv fyra, de flesta ligger förmodligen och sover nu... Men inte jag!
Klockan var elva när jag la mig under täcket. Strax därefter somnade jag.
Vid halv två vaknade jag igen och sedan dess har jag inte kunnat somna om.
Det har alltså gått två timmar nu...

Att ligga vaken mitt i natten är faktiskt väldigt segt. På tv visas bara massa repriser som jag redan sett. Helt otroligt att det inte finns något bra att titta på trots att jag har sisådär en miljard kanaler att välja på...

Just nu är det i alla fall måndag och jag är ledig idag. Jag måste till gymmet för att träna lite. Jag måste stärka min rygg!

De senaste dagarna har jag har sjukt ont i ryggen. Förmodligen ischiasnerven som spelat mig ett spratt.
Har blivit rekommenderad att träna upp ryggen för att förebygga detta problem.
Tyvärr är det så förbaskat svårt att träna. Själva styrketräning är inte så farlig, men uppvärmningen kan förstöra för mig med smärtor flera dagar framöver.

Det är den där förbaskade foten som inte klarar av träning. Jag vet att jag inte borde träna alls för att inte förvärra den smärtan som jag hela tiden dras med. Jag har dock kommit fram till att jag måste stärka upp min kropp, framförallt ryggen! Jag är för svag i den och det märks av på jobbet...

Så idag hoppas jag helt enkelt på att kunna få en liten bra stund på gymmet. Jag ska undvika att belasta foten för att inte riskera att förstöra de kommande dagarna!!!
Fan vad jag saknar att kunna springa! Jag vill hem till den skog jag sprang i en del när jag fortfarande bodde hemma... Men tyvärr är det bara att acceptera läget, jag kommer aldrig någonsin kunna springa igen utan att nästintill avlida av smärta i foten.

För övrigt är allt bra här. Jag äter, sover och jobbar.

Nu ska jag försöka slappna av så jag tillslut kan somna om. Jag skulle behöva sova ett antal timmar till.

Ta hand om dig!
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0