Onsdagkväll

Då var de kväll igen. 

Tjejerna sover, sambon tittar på fotboll och jag har precis satt mig bredvid honom i soffan. 
Inlämningsuppgiften blev klar för en stund sedan, men jag avvaktar med att lämna in den till imorgon. Jag vill läsa igenom hela arbetet, 9 sidor, och kontrollera så det ser bra ut innan jag skickar in det. 
I måndags var jag en sväng på jobbet. Det kanske låter sjukt, men jag längtar faktiskt till den dagen då jah börjar jobba. 
Jag älskar att vara hemma med mina äsklingar, men känslan att gå till jobbet är också ganska go. 
Det är inte bestämt ännu hur länge jag ska vara hemma, men begärd ledighet är till sista februari nästa år. Känner jag mig själv rätt så kommer jag till hösten börja jobba lite smått. Kanske ett pass i veckan eller när det krisar. Vi får se hur det blir. 

Snart ska jag lägga mig och bara njuta av lugnet. Imorgon är en ny dag, Ellen ska till dagis och jag ska plugga. Få se hur det går med plugget, jag kommer vara ensam med Alice i några timmar. Kanske det blir till att skjuta upp plugget till eftermiddagen när Jens kommer hem. 
Det återstår att se hur det blir med det i alla fall. 
Det är nytt avsnitt och mycket nytt att ta in. Det är inte bara att skumläsa, utan det är full fokus från början som gäller. 

Kram på dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0