1 mars

Tiden går för fort, jag hänger inte med!!!


Ännu en helg har passerat och vi har fått tisdag. Dagarna bara springer i väg. Är det inte Alice som vill ha mat så är det Ellen som sover. De flesta dagarna ser likadana ut. Ellen är den som vaknar först strax efter åtta. Därefter är det Alice som vaknar. Blöjbyte på båda två medan Ellens ägg kokar på spisen. 

Därefter frukost för Ellen och amma för Alice. Sedan somna Alice och hon får sova med Jens som passar på att vila sitt huvud. Jag och Ellen är uppe och leker eller hittar på något fram till elva-halv tolv då hon får lunch. 
Efter det är det dags att sova. Lagom tills dess brukar Alice ha ätit också och sover redan. När klockan passerat tolv sover Ellen och även jag lägger mig i sängen eller på soffan och tar det lugnt. Kanske dricker lite kaffe eller passar på att äta frukost. 
Mina ögon brukar slå igen... 
så, efter 1-1,5h är det uppstigning. Klockan brukar bli 14.00 ungefär innan ellen kommer igång. Två timmar senare är det middag och efter det mer lek. 
19-tiden äter Ellen kvällsmat och efter ser borstars tänderna och hon lägger sig. Har man tur somnar hon innan halv nio... idag var klockan 18.59 när jag lämnade hennes rum...
Alice sover oftast denna tid och finns jag kan ännu en gång sätta mig på soffan. Ibland blir det tv, men ofta försöker jag plugga lite innan det är dags för sista amningen inför natten. 

Klockan brukar vara runt 22 när jag lagt Alice för natten och även bäddat ner mig själv. Under natten blir det 1-2 amningstillfällen innan det återigen blivit morgon och dags att påbörja ännu en dag. 

Ungefär sådär ser mina dagar ut. Spännande eller hur? Helt fantastiska i mina ögon. 

Jag är så glad att jag nu får sova bättre än jag gjort de senaste 2 åren! 
Alice sover bra på nätterna och sedan Ellen operation för nästan två månader sedan så
Sover även hon väldigt bra. Nu är det för det mesta hela nätter för henne!

Klockan rullar på och jag ska nu plugga lite innan det blir några minuter framför tvn..

Jag återkommer imorgon med något annat att skriva om...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0