10 augusti

Nu har det gått en månad sedan vår lille Viktor föddes. Tiden går så fort ocj det händer verkligen saker hela tiden. 
Jag kan knappt minnas hur det var att bara ha två barn. Det känns så fantastiskt med mina tre ungar. Även om de två stora (3 är och 1,5 år) nästintill varje dag kan reta gallfeber på mig och bråkar med varandra så är det ändå mysiga och kan leka tillsammans. 
Alicebhar accepterat sin lillebror. Den första veckan var jobbig för henne. Hon gick från att vara minst till att helt plötsligt få konkurrens. Inte lätt att vara 17 månader och förstå vad som händer!

Nu händer det mycket i utveckligen hos alla barnen. Ellen fortsätter med sin väg. Nu vill hon lära sig skriva. Munnen går hela tiden, pratar nästintill klockrent, lärt sig att säga "R" och räknar till 25 utan problem. Försöker rabbla alfabetet, men blandar ihop bokstäverna. Jag kräver inte  så mycket av en tre åring! Hon är duktig!

Alice blev igår 1,5 år och har börjat vara utan blöja. Det är hon själv som vill det. Än så har vi en del kamp att sitta på toaletten. För någon månad sedan ville hon sitta på toaletten hela tiden, men nu är det värre. Det händer olyckor och hon blir lite ledsen när det sker. Vi övar vidare, för eller senare släpper det. 
Orden kommer mer och mer. Vi förstår vad hon menar även om det inte är exakta ord. 
"Mumu" är kossa. 
"Meme" är mormor
"Nenne" är Ellen. 
"Tatoo" är traktor.
Osv. Jag har ingen koll på antal ord hon kan, men det är en heeeel del!

Viktor som nu är en månad växer så det knakar, utvecklas snabbt och blir mer och mer med. Han har än så länge bra rutiner. Sover bra på nätterna och äter mer och mer regelbundet. Skratt, joller och leenden kommer och hörs varje dag. Han ligger gärna i babygymmet och sprattlar. Älskar att åka vagn. 

Jag har sagt det tidigare men det tåls att sägas igen. Jag älskar livet som trebarnsmamma. Jah njuter varje dag av mina trollungar. Det är bara så underbart att ha alla tre nära mig. 

Livet är bra härligt och jag njuter!!!
Må så gott!
Malin 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0