Ännu en dag

Dagen har sprungit iväg och kvällen är kommen. Jag sitter i fotöljen i sovrummet och ammar Viktor. Har har nästan somnat men jag vågar inte lägga han i sin säng ännu. Idag har han varit lite kinkig och haft svårt att sova om han inte blivit buren eller legat på någon av oss. Det är väl en fas det där...

Jag och tjejerna bakade lite kakor tidigare idag. Kladdigt, mjöligt, stökigt och smått kaos beskriver det bra... men allt går ju att stöda, huvudsaken är att det var roligt!

Då vädret skiftat mycket idag blev det endast en stund utelek efter middagen. Jag hade önskat på mer tid ute, men det får bli en annan dag. 

Jag hoppas att det blir en lugn natt inatt. Viktor vaknar några gånger för mat. Jag är inte alltid medveten om vad jag gör och lyfter då över honom från sin säng till våran säng för att ligga och amma. Jag somnar fort. Likaså Viktor. Tyvärr somnar han innan han ätit klart vilket leder till att han snart vaknar igen för att leta efter bröstet. Det stör mig lite. Å när han ligger bredvid mig sover jag tyvärr sjukt dåligt! Kroppen är på helspänn och jag tror inte det finns någon kroppsdel som inte gör ont när jag väl vaknar. 
Det absolut bästa för oss båda är att jag sätter mig i fotöljen för att amma. Då äter Viktor snabbare, bättre och kan lätt läggas ner i sin säng. Jag sover gott och han vaknar inte lika snabbt pga hunger....

Nä, nu ska Viktor läggas och jag göra mig klar för att sova. 
Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0