Härliga morgon

Hej och hallå!

Morgonen är här och ungarna leker för fullt. 
Natten har varit bra. Jens tog läggningen med tjejerna igårkväll vid 19.30 ungefär. Båda somnade snabbt. 
Jag låg inne i våran säng och bara tog det lugnt, kollade lite på tv och njöt av att även Viktor sov. Så skönt ibland att bara få vara och släppa allt. 
Strax efter 22 kvalande Viktor, fick ny blöja och pyjamas på sig. Efter det ammades han och en kvart senare sov han i sin säng. 
Under natten har det blivit två amningstillfällen på 10-15 minuter vardera. En sväng in till tjejerna där Alice hade vaknat blev det också. 
Ellen vakande ovanligt tidigt. Redan 5.15 kom hon in i till oss och sa att hon inge kunde somna om. Hon fick lägga sig bredvid mig, men somnade inte om. 6.45 vaknade även Alice. Då gick Jens upp med tjejerna medan jag fick sovmorgon med Viktor. 
Klockan åtta lämnade jag och Viktor sängen för att lösa av Jens. 
Frukost till tjejerna, kaffe till mig och amning för Viktor blev det. En maskin tvätt sattes igång, tvätten som var torr veks och lades på sin rätta plats och diskmaskinen startades. 
Nu sover Viktor igen, tjejerna leker i kojan och jag sitter i soffan och tittar på. 

Alice har idag sagt till själv att hon behövde kissa. Sprang till toaletten och kissade. Det är otroligt vad fort de kan lära sig. Igår vägrade hon nästintill varje gång att sitta på toaletten, medan hon idag gärna springer och sätter sig även om hon inte behöver kissa!

Regent öser ner ute, så idag blir det inte mycket utelek. Vi får se vad som händer senare. 
Nu ska jag njuta av att se mina barn leka!

Må så gott!
Malin 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0